12 juuli, 2015

26.06, Kraków - Černé údolí

Hommikul ärgates läks mõni hetk adumaks enda kohalolu kuskil Lõuna-Poolas.

Näis vältimatu enne teekonna jätku natuke ringi vaadata paigas, mis on legendi kohaselt rajatud draakoni koopa kohale. Millega saab kolme zloti eest ka tutvuda.

Koobas
ja tema draakon

Tundus möödapääsmatu uurida elu Poola kuningriigi endises pealinnas, mida mongolid on kaks korda maatasa teinud. Millega ei saanud ühegi zloti eest tutvuda.

Paistis päästmatu pisut luusida tänastel tänavatel, kuhu võis jätta hulgaliselt zlotte rohkem või vähem kultuursel moel.

Piirdusime siiski peamiselt visuaalsete elamustega:
- elasime kaasa pidulikele koolilõpu üritustele suursugusel turuplatsil ja kaesime mis veel sünnib:

- turnisime St Mary kiriku kellatorni:

kus avanes vaateid:
- imetlesime Waweli künkal paiknevat kindlust:

- luusisime veel mõnel tänaval:

Käitusime nagu turistid. Ja mulje tekkis, et kui meil peaks kunagi millegipärast veel pähe tulema kentsakas idee, läheneda Euroopale läbi Poola, siis Kraków ei ole üldse mitte paha paik, eel- või järelpostina kasutamiseks, natuke rohkem kui ainult magamiseks.

Kuid mitte lõpmata ringi jauramine vistulaanide hõimu peakorteris ei olnud meie tolle päeva peamine eesmärk.

Teekond Veneetsiasse pidi jätkuma. Enne veel, oli meie rännakul ees üks rogaini EM. Selleks oli hea jõuda valges ööbimispaika, et paigaldada järgneva kahe öö tarvis 'maja' ning valmistada ette mõnest marketist natuke toidupoolist, kuna teadmata oli, kas kohapealses metsas mingit hambaalust soetada õnnestub.

Liikusime joonel Ostrava-Brno-České Budějovice, suuremalt jaolt kiirteedel ja linnadest ümber. Raiden oli juba Kaunases ette valmistanud ühe mängu mulle ja talle endale - midagi maantee bingo laadset. A3 sisaldas kummagi mängija jaoks nähtusi kategooriates nagu näiteks: kolm sinist/punast autot järjest, Lukoil poega, saarega/paadiga veekogu, ummik/teeremont, heinapallidega/lehmadega põld, kolm vasak/parempööret järjest, helikopter/lennuk, linn w/z-tähega, mulla/kruusahunnik, nais/meesjuht mehega, valge/musta linnu parv, joogi/söögireklaam, kolm Volvot/Opelit järjest ja hulga muud sarnast. Kategooriad jagunesid erinevalt meie mõlema vahel ja võitja pidi olema see, kes esimena oma nähtused kõik kokku saab. Jaan esines kohtuniku rollis. Kuna me eelmisel päeval Kaunasest Krakówisse kumbki omi linnukesi kätte ei saanud, siis jätkasime mängu. See oli päris lõbus täitmaks neid tuiavaid ja kohati monotoonseks kiskuvaid vaateid.

Lõuna- ja poe peatuse tegime Brno-Praha kiirteelt ala keerates Pelhřimovis. Tõttöelda oli sel asulal segiajavalt palju sarnasusi eelmise päeva lõunapaigaga - suur turuplats, purskkaev keskel, värvilised majad ümberringi.

Söögipaik, kuhu sattusime, seest veel stiilipuhtam üheksakümnendad, kus kohalikud leti ümber suitsu kimusid, ja paksu naeru jörisevad Tšehhimaa pojad nurgalauas süüa vitsutasid. Saime oma kõhutäie seal meiegi.

Mingi tõlkimatu tšehhi vanasõna - Googlit kasutades midagi nagu 'kui praed, siis pulli'

Erinevalt Švejkist, ei olnudki meil tegelikult České Budějovicesse vaja jõuda, vaid hoopis Černé údolísse.

Sest seal,
algas järgmisel päeval Rogaini EM.